Forgot your login?

• Track data sheet
  • Directions
  • Downloads
Началото на трасето е пред община Велинград. От тази точка следвайки улиците „Юндола“ и „Николай Хрелков“ се изкачвате до хотел „Кисловодск“, преди който напускате асфалтовото шосе и поемате по горски път напред. Следва кратко, но стръмно изкачванем което ви отвежда до асфалтов път, по който се движите около 300 – 400 м. Достигате отбивка вляво, по която се отбивате и преминвате през горския контролен пункт в м. „Попин камък“. След бариерата пътя продължава леко вдясно и започва да се изкачва към м. „Войнишка поляна“. След поляната наклона за кратко намалява, а пътя извива леко вдясно, подсичайки близкия хълм. Навлизате в хубава букова гора, като на места пътя е разкалян и след кратко изкачване достигате билна местност наречена „Шопова плояна“. Тук пътя извива вдясно и достигате до разклон, на който е необходимо да завиете наляво / надолу, за да се спуснете до м. „Овчарника“, където има нов разклон, на който отново завивате наляво. Оттук започва поредица от стъпаловидн изкачвания, която ви отвежда до източните склонове на вр. Малък Острец. Между Голям и Малък Острец наклона намалява, но в подножието на Голям Острец започва стръмно изкачване, което ви отвежда до седловина, разположена между двата върха, образуващи масива на Острец. От Велинград до тази точка се движите само по добре очертан горски път. На седловината изоставяте пътя, който извива надясно и поемате по слабо личаща пътека вляво. Скоро пътеката се очертава по-ясно и се насочва към връхната точка на южния връх на Острец, известен още като Водни Острец. По най-високата точка на върха личат руините от древно светилище. След върха започва кратко, но изключително стръмно спускане, което налага повишено внимание! В края на спускането е разположена м. „Водни Камък“, от която започва горски път, следящ билото в западна посока. Без да се отделяте от този път, след около 4 км ще достигнете района на махала Алендарова, където има важен кръстопът – необходимо е да завиете надясно (селото остава вляво), за да поемете по хоризонтален път достигащ до село Света Петка. В селото следвайте основната улица, която при центъра завива вдясно, подминава училището и на остър завой след селото се отбийте вляво по маркираната с триъгълници и ленти пътека. Тя се движи успоредно на шосето и постепенно се изкачва към него. След като достгнете асфалта, завийте наляво по него, за да достигнете началото на м. Юндола. Тук има контрола, която ще ви насочи към продължението на трасето, което се изкачва към близкия асфалтов път. Следва стръмно изкачване в продължение на два километра, в края на което се намира хубава чешма, наречена „Антев кладенец“. От тази точка наклона на пътя намалява и скоро достигате до отбивката за м. „Локвата“. На този разклон е необходимо да продължите наляво / по асфалта. След няколко километра асфлатовото покритие свършва и започва горски път, по който с леки спускания и изкачвания достигате м. „Торишката“, където вляво от пътя има стари постройки. Продължението на трасето е по пътя вдясно, по който траверсирате северните склонове на масива Арапчал (Черновец). Следвайки пътя подминавате ловно чакало от ляво и достигате разклон, на който е необходимо да направите почти обратен завой на дясно. Следва кратко изкачване, след което пътя се изравнява и достигате до беседка с чешма отдясно на пътя. След като продължите напред по пътя достигате до поляна, на която пътя се дели – това е отбивката за хижа „Кладова“. Тук е необходимо да продължите надясно, изоставяйки червените триъгълници с буквата „В“. Преминавате през разкаляна част от пътя и излизате на кладовската поляна, където е разположена едноименната хижа. Тук е разположена контрола, която ще ви даде напътствия за продължението на трасето. От „Кладова“ пътечката се „шмугва“ в южна посока и излиза на маркиран горски път, маркиран с цветни ленти и синя туристическа маркировка. Следва кратко изкачване, след което започва спускане към м. „Бялата скала“ - лобно място на Вела Пеева. Оттук почти до Велинград следва спускане, което на места е по стръмна и изровена пътека, което налага повишено внимание!!! В м. „Бялата скала“ пътеката прави почти обратен завой и започва да се спуска с множество серпентини по стръмния южен склон на Арапчал. Редуват се стръмни участъци сред дъбова гора и полянки, на които пътеката личи слабо. В долната част на места пътеката е силно ерозирала. Спускането продължава в този дух, докато излезете на горски път, при който е необходимо да завиете надясно – след около 500 м. излизате в м. „Самоводица“, където е изграден ловен дом, пред който има два рибарника. Трасето продължава покрай рибарниците, като в долния им край е необходимо да се отделите от горския път и да поемете по маркиранта пътека вляво. Пътеката се спуска до един от притоците на река Еленка, пресича го и продължава до м. „Стария чарк“, където има няколко пейки и питейна вода. От „Стария чарк“ продължете по пътя вдясно, който се изкачва с лек наклон до горския контролен пункт в м .“Никульова църква“. След като подминете бариерата, продължете вдясно към параклиса „Св. Никола“. Малко след параклиса се отбийте вдясно от пътя, за да поемете по горска пътека между дърветата. Пътеката постепенно увеличава наклона си и скоро достига до стръмен склон, по който се спуска до сградите на болницата за гърдо болни.Под болницата достигате до улица, на която е необходимо да завиете наляво и преминавайки през наколко новостроящи се къщи ще достигнете до култовото заведение „Баба и Дядо“. След заведението продължете по моста над реката и следвайте пътя през ливадите, докато достигнете парка пред „Велюва баня“. В края на парка започва бул „Хан Аспарух“ (преграден с метални прегради за коли“). По тази улица достигате началото на пешеходната зона в центъра на Велинград и зоната на финиша, разположена пред сградата на Общината.

Tour gallery

Tour map and elevation profile

Minimum height 439 m Maximum height 1679 m Detailed view